ព័ត៌មាន

«ការសិក្សាឫសគល់ទស្សនវិជ្ជាខ្មែរ» ដោយ ៖ បណ្ឌិត ប៉ាន់ វុត្ថា អនុប្រធាននាយកដ្ឋានទស្សនវិជ្ជានិងសង្គមវិជ្ជា វិទ្យាស្ថានមនុស្សសាស្រ្តនិងវិទ្យាសាស្រ្តសង្គម នៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា
24
1880

​ការសិក្សាស្រាវជ្រាវអំពី ឫសគល់ទស្សនវិជ្ជាខ្មែរ ចាំបាច់​យើងត្រូវ​មើល​គំរូ​ប្រព័ន្ធ​ទស្សនវិជ្ជា​ក្នុង​សាកល​​លោក​ ទាំងលោក​ខាង​លិច ទាំងលោក​ខាង​កើត​ ដើម្បីយកមកធ្វើជាប្រទីបក្នុងការឆ្លុះមើល និង​ជីក​រក​ឫស​​គល់​ទស្សនវិជ្ជាខ្មែរ។

១- ទស្សនវិជ្ជាបស្ចិមប្រទេស

ទស្សនវិជ្ជាបស្ចិមប្រទេស មានប្រវត្តិ មានប្រព័ន្ធមានគោល​គំនិត​សិក្សារួមហើយជាទូទៅ​មាន​ទំនាស់នឹងគ្រីស្តសាសនាជាប្រចាំ។​

ក- ប្រ​វត្តិទស្សនវិជ្ជាបស្ចិមប្រទេស ចែកជា៦សម័យកាលគឺ បុរាណសម័យ មជ្ឈិមសម័យ បុនសម័យ សម័យពន្លឺ សម័យទំនើប និង សម័យក្រោយទំនើប។ ​

ខ- ​មូលដ្ឋានគ្រឹះទស្សនវិជ្ជាបស្ចិម ប្រទេស​មាន​ ៖ ភាសា​វិទ្យា អស្តិ​រូប​វិជ្ជា តក្កវិជ្ជា សោភ័ណ​វិជ្ជា សីលវិជ្ជា ​និង ទ្រឹស្តីពុទ្ធិ។

គ- ទ្រឹស្តីទស្សនវិជ្ជាបស្ចិមប្រទេស អាចមានប្រភពចេញមកពីវិទូម្នាក់ៗ និងអាចមានប្រភពចេញ​មកពី​ទស្សន​​​វិទូ​មួយក្រុម ​ដែលមានគំនិតស្របគ្នា មានវិធីសិក្សាដូចគ្នា មានកម្មវត្ថុសិក្សាដូចគ្នា ​​មានទស្សន ​វិស័យ គោលបំណង គោលដៅ វត្ថុបំណង ដូចគ្នា ។

-ទស្សនៈរបស់ទស្សនវិទូម្នាក់ៗមាន ដូចជា៖ ទស្សនៈរបស់ សូក្រាត ប្លាតុង អារីស្តូត យេស៊ូ ដេកាត ហ្សង់ប៉ូលហ្សាត អាដាមស្មីត ហេហ្គែល កាលម៉ាក្ស លេនីន ជាដើម។

សូមចូលអានខ្លឹមសារលម្អិត និងមានអត្ថបទស្រាវជ្រាវជាច្រើនទៀតតាមរយ:តំណភ្ជាប់ដូចខាក្រោម៖

https://rac.gov.kh/researchs-categories/1/researchs?page=10

សេចក្តីប្រកាស